How to Follow Jesus? in December 2013?

Then Jesus said to His disciples, “If anyone wishes to come after Me, he must deny himself, and take up his cross and follow Me.

Entonces Jesús dijo á sus discípulos: Si alguno quiere venir en pos de mí, niéguese á sí mismo, y tome su cruz, y sígame.

 

How do you follow Jesus?

You can follow Jesus by understanding God’s plan of Salvation for humanity. Adam and Eve, the first man and woman disobeyed God. Their disobedience brought their punishment called sin.Sin changed their spiritual and physical existence. Both now were destined to hell spiritually, and the grave physically. However, in Genesis 3:15 God promised to bring one in the future to destroy this punishment called sin. For Adam and all else to be saved from sin’s punishments they had to believe and obey God until the Messiah came.

Jesus was the offering for all of humanity’s sins of the past, present, and future. To perform this supernatural spiritual and physical cleansing of all humanity from sin one time, could only be done by a God-man, and that is who Jesus is, equally God and Man, equal with the Father and the Holy Spirit. The three person within one Godhead.

All the earthly bodies of the followers of Jesus and those, who believed in the Messiah’s coming since the time of Adam and Eve, will be raised and receive a new spiritual glorified body and then, shall rule and reign with Christ Jesus in the earth and heavenlies, from the new eternal earthly world.

To follow Jesus today means to follow the teachings of Jesus, the Apostles and Evangelists, which is found, in the only true and correct version inspired from God to man, and that is in the Protestant Christian Bible. The Protestant Christian Bible’s Old Testament is the History of the beginning of the world, and the coming of Jesus. Only today, since Jesus’s redemption of humanity, the New Testament alone is to be obeyed.

All religions, that reject the Protestant Christian New Testament, as the only inspired word from God to man are false and to be rejected.

All other man created religious traditions that change the essential Protestant Christian Bible New Testament truths, either by Protestant, Roman Catholic, or, all other wordly religions, are to be rejected in total. There is no Pick and Choose,  JESUS ONLY !

L.A.M. The Light Amidst the Mong, Christian Outreach Inc 1978 Saint Charles Missouri US.

Protestant Christian Missionary Norman Oetker

¿Cómo se puede seguir a Jesús ?

Puedes seguir a Jesús por entender el plan de salvación de Dios para la humanidad. Adán y Eva, el primer hombre y la mujer desobedecieron a Dios . Su desobediencia trajo su castigo llamado pecado. Sin cambiar su existencia espiritual y física. Ahora ambos estaban destinados al infierno espiritualmente , y la tumba físicamente. Sin embargo , en Génesis 3:15 Dios prometió traer uno en el futuro para destruir este castigo se llama pecado. Porque Adán y todo lo demás para ser salvados de los castigos del pecado que tenían que creer y obedecer a Dios hasta que vino el Mesías.

Jesús fue la ofrenda de todos los pecados de la humanidad del pasado , presente y futuro. Para realizar esta limpieza espiritual y física sobrenatural de toda la humanidad del pecado de una vez, sólo podía ser realizado por un Dios-hombre , y eso es lo que es Jesús, igualmente Dios y Hombre, igual con el Padre y el Espíritu Santo. La tres personas dentro de una Deidad.

Todos los cuerpos terrenales de los seguidores de Jesús y aquellos que creían en la venida del Mesías desde los tiempos de Adán y Eva, se levantarán y recibir un nuevo cuerpo glorificado y espiritual a continuación , deberán gobernar y reinar con Cristo Jesús en la tierra y celestiales , desde el nuevo mundo terrenal eterna .

Seguir a Jesús significa hoy para seguir las enseñanzas de Jesús, los apóstoles y evangelistas , que se encuentra , en la única versión verdadera y correcta inspirada de Dios al hombre , y que está en la Biblia cristiana protestante. El cristiano protestante del Antiguo Testamento es la historia del principio del mundo , y la venida de Jesús. Sólo hoy , ya que la redención de la humanidad de Jesús , solo el Nuevo Testamento debe ser obedecida .

Todas las religiones, que rechazan la protestante cristiana del Nuevo Testamento , como la única palabra inspirada de Dios al hombre son falsas y deben rechazarse .

Todo otro hombre creado tradiciones religiosas que cambian las verdades esenciales protestante Biblia cristiana del Nuevo Testamento, ya sea por protestantes, católicos , o , el resto de las religiones mundanas , deben ser rechazadas en total. No hay escoger y elegir , JESUS ​​SOLAMENTE!

 

L.A.M. La Luz En medio de la Mong , Christian Outreach Inc 1978 Saint Charles Missouri EE.UU. .

Protestante Christian Missionary Norman OetkerImage

Spanish English Practice
This most likely applies to you, even though you might think you are making your own decisions……